Als winnaars van de Cliënt in Beeldpublieksprijs 2014 willen we met ons prijzengeld iets doen waar anderen ook iets aan hebben. Waar wij zelf tegenaan lopen is dat met name gemeenten, vaak geen goed beeld hebben over wat het betekent om een (arbeids)beperking te hebben. (zie ook het onderzoek hierover)
Wat wij als cliëntenraad/klantenkamer belangrijk vinden is dat er aandacht is voor juiste beeldvorming over onze achterban. Onze achterban bestaat uit mensen met een beperking in uiterst diverse vormen.
Om wat te doen aan de beeldvorming over onze doelgroep willen we een filmpje gaan maken. Een animatiefilm waarin we helder in beeld brengen wat het is waar je bijvoorbeeld als Wsw’er tegenaan kunt lopen. Wat wij willen doen is het gevoel over brengen. Niet door mensen met een beperking in beeld te brengen maar nu juist door in te spelen op het gevoel, hoe het voelt om een beperking te hebben.
Daar hebben wij u hulp bij nodig. Doe met ons mee! We willen graag weten waar u nu zelf tegenaan loopt. We hebben hieronder een paar keuzes voor u op een rij gezet waar u uit kunt kiezen, maar voel u vrij om ook een bericht achter te laten om uw keuze toe te lichten of iets anders toe te voegen.
U kunt maximaal 3 keuzes maken
[poll id=”2″]
De oplevering is in september van dit jaar. We houden u op de hoogte.
Het filmpje wordt gemaakt naar een idee van Anita Hütten met behulp van de Klantenkamer Wsw Waalwijk, Heusden en Loon op Zand, en de Cliëntenraad Wsw Venlo, Beesel en Bergen. Uitgevoerd door PLUKwerk, Utrecht

Ik wordt moe van mensen die iedereen in een hokje plaatsen.
Het maakt toch niet uit wat je hebt als je maar geholpen wordt.
Ik kreeg 6 jaar geleden niet gelijk een indicatie maar heb aangedrongen,ben nu blij met mijn werk maar nu zou dat niet meer gelukt zijn en kom je niet meer aan de bak
Ik zag afgelopen week het toneelstuk “Spek en bonen” door SW-medewerkers van Wedeo. Als jullie de gelegenheid hebben om dat te bekijken, doe dat dan ter inspiratie. Het heeft hetzelfde doel als jullie geplande animatiefilm en slaagt er heel overtuigend in om te laten zien waar de bestaande beeldvorming over de SW toe leidt.
Mochten we als winnaars van de Client in Beeldprijs 2009 u nog ergens mee kunnen ondersteunen dan horen we het graag. Het thema spreekt ons enorm aan.
Met vriendelijke groet,
Namens Spoetnik Media
Jan Thijssen.
Hallo,
ik ben lid van onze Wsw-adviesraad sinds 2009 en omdat ik zoals ik het mag zeggen een behoorlijke sociale jongen en ik ben een persoon die niemand uit de weg gaat.
Het gaat mij erom dat ieder persoon zelf een uitkomst heeft en ik zeg een directeur of een wc schoonmaker zijn in mijn ogen exact hetzelfde zij doen hun best en dit waardeer ik van ieder persoon.
Het gaat mij erom dat ieder persoon begeleiding krijgt in zijn/haar schoenen……
Ik kan mij heel goed voorstellen dat als je naar een werkgever zal worden toegestuurd dat er door het ‘personeel’ achter je rug wordt gespeeld kijk daar heb je weer zo’n sw’er…….., en hier baal ik enorm van…….en plaatst dat zij je gaan respecteren gaan zij jou de grond in boren.
En ik zeg op mijn beurt het is te vroeg voorde Wsw’ers en het is weer iets wat door deze regering is opgelegd………
Te snel uitgevoerd !!!
Er is veel teweinig kennis aanwezig op de
werkvoorzienin gsschappen, er worden veel mensen over een kam gehaald. Er is geen waardering voor deze mensen omdat ze de stempel hebben van WSW- werknemer.
Wat een goed idee, heel veel succes en ik ben benieuwd naar het resultaat.